Wednesday, January 19, 2011

Aiman..instructor senaman

Ye kawan2
hari ni Aiman nak ajar cara2 exercise yg betul
exercise ni penting untuk menguatkan otot2 kita
dan memahirkan motor skill saya


Ini namanya senaman hindustan
sambil membuat muka menggoda
kira sampai 8
senaman ni menguatkan otot lengan saya
dgn cara menampung berat badan saya
mengikut arah graviti
supaya saya tak jatuh ke bawah


selepas menguji kekuatan lengan
kita juga bina otot kaki
menampung berat badan agar tidak jatuh ke bawah
sila angkat sebelah tgn dan diganti pula dgn tgn sebelah lagi
(saya harap lepas ini saya dapat berdiri dgn tegak)
dgn mengangkat bahagian abdomen dan kepala ke atas


senaman ini pula untuk latihan kepejalan pinggul saya
latihan memerlukan instrument tambahan
saya hanya guna peket pampers saja
sebab mama cakap takperlu beli alat exercise lagi


Setelah melibatkan otot2 di bahagian bawah, kita terus membuat senaman di bhg atas bdn
latihan untuk jari jemari dan mulut
sambil ditemani patung yg comel sebagai pendorong utama


kite close up sikit lagi
jika boleh libatkan sekali
otot2 di bahagian muka
seperti pipi dan kening


bagaimana rasanya kawan2
selepas selesai semua work out
adakah kawan2 dapat merasa apa2 perubahan?
jadilah sihat dan kuat seperti saya!
dan juga paling penting


ceria-ceria selalu!

13 comments:

nieda said...

pandainyer dia buat exercise. pasni makin kurus lah

MamaAiman said...

tula..asal celik mata je exercise..nak bg tido pun payah asyik nak main aje..patutnye mak nye la yg patut kurus, bukan anak :)

suri said...

indahnya dia bermain hee..suka tgok wajah dia yang cumie tu hee

~~love irfan~~ said...

haha..kelakar la entry awk kali ni ainul..pandai wat cerita dr aktiviti aiman..

ohya, die pakai pampers saiz L dah ke? cepat membesar ye..irfan M lg.. jimat duit umi ayah..kuikui

Nia said...

hehe,..bertambah 'fit' la si comel ni lps ni..

kakyong said...

sweet... kena rajin2 senaman aiman.. cepat kuat otot2 badan.. lagi mantap, lagi cergas... buleh mula operasi explorace pulak... ;)

MamaAiman said...

midah : aiman pakai M size lagi..yg disusun2 tu saje beli lebih sebab ade diskaun yg byk :)

Nia&kakyong:
nak bagi tido cukup susahhhhhh!!huhuhuhuu

kakLuna said...

mmg anak mama ni kan..muka sebijik Ainul :)

MamaAiman said...

alhamdulillah kakluna..harap2 sejuk dan die memang ngam ngan abahnye, ngan mama sudah semestinye la.. :D

~~love irfan~~ said...

la yeke..ini stok bila agaknya akan dipakai nih? hehe..murah sgt ke ainul? size M brp harga? awk beli mana? sy pakai huggies gak..lately br pakai pempers la, pureen la.

MamaAiman said...

midah; huggies biru 32.90, 99speedmart, huggies merah rm37 care4..sgt murah kan yg merah tu??

~~love irfan~~ said...

murah tu ainul..td kat care4 mahal..beli drypers jela akhirnye..huhu

adianiez AIDA said...

chewah cehwah... jadi ala-ala jilian michael ler plak aiman... hi hi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...