Tuesday, March 1, 2011

Seruan ke Tanah Haram


"Ya Tuhanku! Aku datang kepada-Mu dari jarak yang jauh dengan harapan mendapatkan kebaikan dari-Mu, maka berikanlah kepadaku sebagian dari kebaikan-Mu yang dapat mencukupiku dari kebaikan-kebaikan selain-Mu, ya Allah Yang Dikenal dengan segala kebaikan."

sebelum berlepas..

Maha suci Allah dan segala kepujian adalah kepunyaanNya, tidak ada Tuhan yang disembah dengan sebenarnya melainkan Allah , Allah Yang Maha Esa, tidak ada daya upaya dan kekuatan melainkan dengan pertolongan Allah Yang Maha Tinggi lagi Maha Besar. Selawat sejahtera ke atas Rasulullah


Ya Allah Tuhanku! daku kerjakan ibadat ini ialah kerana beriman kepadaMu dan membenarkan kitabMu, menyempurnakan janji denganMu dan menurut perjalanan (sunnah) nabiMu dan kekasihMu, Saidina Muhammad s.a.w .


Ya Allah, sesungguhnya daku meminta kepadaMu keampunan, kesihatan yang sempurna dan penolakan yang berkekalan dari bala bencana sama ada pada agama, dunia dan akhirat serta mendapat kemenangan dengan beroleh syurga dan keselamatan dari api neraka.

 Selamat pergi dan selamat pulang. Semoga dilancarkan segala urusan. Semoga pulang bersama umrah yang mabrur. Amin.



Aiman hantar atuk dan pah ke KLIA untuk mengerjakan umrah. Alhamdulillah, Aiman behave dan takbuat ragam, baik je tunggu kat sana. 



menunggu di sana tak terasa lamanya sebab ada Aiman Hakim..

kita tgk apa yg ditenungkan oleh Tok dan Pah..

melihat celoteh si penghibur hati





Comotnye budak ni..

Banyak lagi gambar gelagat aiman yang sempat ditangkap
tapi Mama yg tak sempat nak uploadkan
kita tgk aje nanti dalam album ye sayang :)

Insyaallah nanti Aiman pun akan menjejak Tanah Haram untuk menunaikan ibadat. semoga hati sentiasa terpanggil dan menerima seruan Allah utk pergi ke sana menunaikan ibadah.
Amin.


3 comments:

~~love irfan~~ said...

bestnye ader rezki gi umrah..

bila rezki kita plak ainul? insyaAllah kan.. berdoa moga kita dpt gi sana..

amin..

Zaihana Rahman said...

seronok ziarah tanah suci..mudah mudahan kite semua dijemput Allah ke sana. Ameen

mamaqaireen said...

bila lah sy dpt gi ke sana..bestnya,semoga Allah murahkan rezeki ku ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...